COMMERCIAL

DRAMA SATU BABAK


   (Drama 1 babak. Untuk:  ABLOHA, kawanku di Jerman) )      
                
               Calon Sarjana S-3, Doktor, dan Kuring
                                        Oleh: Gun Gun Nugraha*)

TEMPAT: LEBANON. Meureun aya nu nanya, Naha settingna di Lebanon, ka jauh-jauh? rek dijawab kieu:Ku sabab di Lebanon mah awewena gareulis, leuwih-leuwih jeung di nagara urang  ! kuring ngagerentes di sajeuroeun hate, Iraha atuhnya kuring bisa ka Lebanon?. Meureun aya nu nanya deui: Saha si Abloha teh ? ku kuring rek di jawab kieu, Naari maneh loba tatanya teuing, iraha rek nulisna atuh dewek teh?!!!urang tuluykeun deui. DI LEBANON,  DEKAT PERBATASAN ISRAEL.  DI BAWAH POHON NANGKA . Karek oge aya nu rek nanya, geus di piheulaan manten, geus ulah nanya deui !!!.  Tuh nyaaa, ideu aing kalaka euweuh !! Oh, heueuh.  KURING DAN KERUNG (Calon sarjana S-3) SEDANG LATIHAN MEMBACA SAJAK.
                                            
                                                                KURING
(BERDIRI  KEMUDIAN BERJALAN  BERPUTAR  SEPERTI  PENARI SUPI) Sajak dari sajak yang mirip sajak. Judulnya SAJAK.Untuk: Abloha di Jerman.
Para calon sarjana S-3 dan Doktor menatap saya dengan penuh kesombongan. Ia berkata, Aku telah berada di puncak status sosial akademis tertinggi !!!aku tersenyum dan menjawab: Kawan, masih banyak ilmu yang harus kau pelajari. Ilmu-ilmu tersebar di seluruh jagat raya. Bahkan ada yang menempel di otak anak-anak ingusan dan tukang becak. Ilmu yang telah kau dapatkan, bagai setetes air di Samudra Hindia. Tidak berarti apa-apa. Dan janganlah anda hanya bercokol di wilayah akademik. Pergilah ke lorong-lorong kotor bau busuk menyengat, rumah-rumah kumuh di pinggiran kota. Yang sebentar lagi di gusur, untuk proses penghijauan. (Duh, asa inget ka kang Aseu, alumnus karawitan, ngadenge kata, Penghijauan teh. Kieu cenah, Ayeunamah urang ngajukeun proposal ka salahsahiji pabrik cet, urang pulas kabeh imah di kota Bandung teh ku warna hejo. Ngajaga global warming!! sabar ah, kang Aseu! Ulah putus asa kitu. Sok sanajan hasilna can ngabukti, perjuangan dina lingkungan mah kudu tetep di lakukeun, sanes kitu?! Saur mang Ewo eta oge). Dan gubuk-gubuk reyot di pedesaan. Para seniman tradisi telah menunggu, butuh solusi. Bagaimana kesenian bisa bangkit, bertahan, hidup dan menghidupi ? Mereka gelap.  Jangan hanya berkutat di lingkaran buku-buku, teori-teori, pengumpulan data-data dan obrolan ngaler ngidul. Sekarang mereka (seniman tradisi) butuh bantuan praksis bukan hanya wacana. Karena pendidikan bukan hanya gelar tapi juga harus bermanfaat bagi masyarakat luas. Para akademisi bukan hanya bisa menulis buku, yang terkadang kurang tepat guna. Sebab, banyak seniman tradisi alam tidak memahami apa yang ditulis (Lieur!! Omongna teh). Sekian dulu sajak dari ku. (KURING DUDUK KEMBALI).

KERUNG
(MENOPANG DAGU, BERPIKIR) Hmmm! Bagian aku ya?!
KURING
(MEMANGGUT)
KERUNG
(IA BANGKIT,  BACA SAJAKNYA KERAS.  SANGAT  EKSPRESIF) Kentongan bergemuruh bagai halilintar di lembaran-lembaran kertas. Mengejawantah bangkai tikus yang tergilas mobil mewah pagi hari. Cercahan darah dan dagingnya berjingkrak di layar memory. Aku hampir muntah, ketika melahap nasi kuning jam delapan pagi.(MENOLEH PADA KURING) Sudah ah!! Kebayang lagi. (TERCENUNG) Hmmm, hampura ! Ari sajak maneh tadi di tujukeun kasaha ??? Ulah ukur bisa ngritik wungkul, euy !! Maneh geus ngalakukan can? Nu sarua jeung di omongkeun tadi?
KURING
Atos abdimah. Kantun salira !. Sareng deui, sajak anu tadi di aos ku abdi. Sanes ditujukeun ka salira. Kanggo si Abloha, rerencangan abdi di Jerman. (KURING NGALEOS.  SI KERUNG MOLOHOK).
KERUNG
(BERGUMAM) Jiga jelema lieur ?!!!
KURING
(SETELAH LIMA PULUH LANGKAH. DAN KETIKA AKAN NAIK PESAWAT,  AKU MENOLEH KE  BELAKANG) Cangehgaaa………rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!!!!!!

--ANGGAPLAH  SELESAI---

Posting Komentar

0 Komentar